DOMOWA ZERÓWKA- CZWARTEK 9 KWIETNIA

realizacja podstawy programowej

1. Utrwalanie litery j, J

– czytanie tekstu do ilustracji,

– czytanie pojedynczych wyrazów, z wykorzystaniem dostępnej dla dziecka książki.

2.  Rozwiązywanie zagadek słownych o tematyce wiosennej i świątecznej.

Jak nazywa się dzwoneczek w białej spódniczce,

który rośnie tuż pod śniegiem? (przebiśnieg)

Kotki, kotki, o, jak ładnie

żaden z łodygi cienkiej nie spadnie!

żaden nie krzyczy, żaden nie drapie,

żaden nie mlaszcze przy jedzeniu.

Nadeszła już wiosna, wszędzie zielono.

 kotki szare i miękkie i będzie z nimi wesoło! (bazie)

Kapryśny kolega wieje wiatrem, kiedy chce.

Raz pada deszczem, a raz śniegiem.

Przynosi wiele zimnych dni,

ale też słonecznych i kolorowych,

co bardzo cieszy wszystkie dzieci. (kwiecień)

Wygląda jak żółta piłeczka,

mieszka w małym domku

bez drzwi i okienek.

W środku jest pewnie ciemno, więc piszcząca kuleczka chce wyjść już stamtąd

i opuścić na zawsze swój domek. (pisklę w jajku)

Ona szybko wydziobuje ziarno,

składa jajka w ukryciu.

On nosi kolorowe pióra,

ma czerwony, karbowany grzbiet.

Często siedzi i pieje na płocie.

Powiedz mi szybko, co to za para? (kura i kogut)

3. Baranki – rysowanie szlaczków spiralnych oburęcznie.

Każde dziecko ma przed sobą kartkę przyklejoną do stolika lub podłogi taśmą, która zabezpiecza ją przed przesuwaniem się. W obu rękach dzieci trzymają czarne kredki. Rodzic opowiada o młodych barankach, które chętnie biegają po górskich pastwiskach, lubią się bawić, ale najlepiej czują się przy swojej mamie owcy. Dzieci rysują futerko baranka przy akompaniamencie spokojnej muzyki i wyobrażają sobie muzyczną opowieść. Dzieci malują spirale według własnego pomysłu, jednocześnie prawą i lewą ręką, zapełniając nimi całą kartkę. Po wypełnieniu kartki spiralami (spirale nachodzą na siebie), wycinają z kartki chmurki, naklejają na inna kartkę i dorysowują głowę i nogi.

Miłego dnia, Ewa Sadowska