DOMOWA ZERÓWKA- CZWARTEK 9 KWIETNIA
realizacja podstawy programowej
1. Utrwalanie litery j, J
– czytanie tekstu do ilustracji,
– czytanie pojedynczych wyrazów, z wykorzystaniem dostępnej dla dziecka książki.
2. Rozwiązywanie zagadek słownych o tematyce wiosennej i świątecznej.
Jak nazywa się dzwoneczek w białej spódniczce,
który rośnie tuż pod śniegiem? (przebiśnieg)
Kotki, kotki, o, jak ładnie –
żaden z łodygi cienkiej nie spadnie!
żaden nie krzyczy, żaden nie drapie,
żaden nie mlaszcze przy jedzeniu.
Nadeszła już wiosna, wszędzie zielono.
kotki szare i miękkie i będzie z nimi wesoło! (bazie)
Kapryśny kolega wieje wiatrem, kiedy chce.
Raz pada deszczem, a raz śniegiem.
Przynosi wiele zimnych dni,
ale też słonecznych i kolorowych,
co bardzo cieszy wszystkie dzieci. (kwiecień)
Wygląda jak żółta piłeczka,
mieszka w małym domku
bez drzwi i okienek.
W środku jest pewnie ciemno, więc piszcząca kuleczka chce wyjść już stamtąd
i opuścić na zawsze swój domek. (pisklę w jajku)
Ona szybko wydziobuje ziarno,
składa jajka w ukryciu.
On nosi kolorowe pióra,
ma czerwony, karbowany grzbiet.
Często siedzi i pieje na płocie.
Powiedz mi szybko, co to za para? (kura i kogut)
3. Baranki – rysowanie szlaczków spiralnych oburęcznie.
Każde dziecko ma przed sobą kartkę przyklejoną do stolika lub podłogi taśmą, która zabezpiecza ją przed przesuwaniem się. W obu rękach dzieci trzymają czarne kredki. Rodzic opowiada o młodych barankach, które chętnie biegają po górskich pastwiskach, lubią się bawić, ale najlepiej czują się przy swojej mamie owcy. Dzieci rysują futerko baranka przy akompaniamencie spokojnej muzyki i wyobrażają sobie muzyczną opowieść. Dzieci malują spirale według własnego pomysłu, jednocześnie prawą i lewą ręką, zapełniając nimi całą kartkę. Po wypełnieniu kartki spiralami (spirale nachodzą na siebie), wycinają z kartki chmurki, naklejają na inna kartkę i dorysowują głowę i nogi.
Miłego dnia, Ewa Sadowska