DOMOWA ZERÓWKA 17 CZERWCA
Temat dnia: Echo niesie się po lesie- cz.2
1.Wiersz Wiery Badalskiej „Ile głosów w lesie”.
Ile głosów w lesie
Gdy się wsłuchasz w leśną ciszę,
tysiąc głosów możesz słyszeć:
śpiewa wilga, komar bzyka,
świerszczykowa gra muzyka,
strumień nuci swą piosenkę,
złota pszczoła leci z brzękiem,
szumią drzewa, dzięcioł stuka,
kukułeczka w gąszczu kuka.
Bąk kosmaty huczy basem,
mała żabka skrzeknie czasem.
Stuk! – O ziemię szyszka stuknie,
trzaśnie głośno gałąź sucha…
Tysiąc głosów w lesie słyszy,
kto uważnie umie słuchać.
Przy powtórnym czytaniu wiersza dzieci naśladują usłyszane dźwięki.
Dlaczego trzeba chronić lasy? – kształtowanie postawy poszanowania środowiska przyrodniczego. – Rozmowa z dziećmi na temat korzyści, jakie daje nam las. Przykładowe pytania:
– Czy lubicie chodzić do lasu?
– Z kim i po co chodzicie do lasu?
– Co można robić w lesie?
– Jak należy zachowywać się w lesie?
– Jak wyglądałby świat, gdyby nie było lasów?
– Czy wiecie, dlaczego powinniśmy chronić lasy?
– W jaki sposób możemy chronić lasy?
- Prezentacja wiersza Włodzimierza Ścisłowskiego „Wycieczka”.
Wycieczka
Był las, proszę was –
i do tego lasu zaczął wiewiórkę gonić.
dla zabicia czasu -Szósty – tak się rozgniewał,
przyszło młodzieńców że tłukł butelki o drzewa.
dziewięciu. Siódmy – w zabawy szczycie,
Pierwszy – wyrzeźbił nożem podpalił leśne poszycie.
swoje nazwisko w korze. Wreszcie dwaj pozostali
Drugi- gdy tylko przybył, gałęzie łamali.
skopał niewinne grzyby. A las,
Trzeci – wesołość wzniecił, proszę was,
bo porozrzucał śmieci. westchnął sobie żałośnie.
Czwarty -wrzeszczał jak goryl, –Ja wyrosłem pięknie!
echo gra do tej pory. Ale co z nich wyrośnie?
Piąty – z wiatrówką w dłoni
Rozmowa na temat zachowania bohaterów wiersza.
- Gra planszowa dla 2 osób, do wyboru– Architekci lub Mistrz czytania. Gry znajdują się w Wycinance.
4.Wycinanka – Bajkowy ogród- komponowanie ogrodu z dostępnych elementów