DOMOWA ZERÓWKA 16 CZERWCA

Temat dnia: Echo niesie się po lesie.

1.Prezentacja wierszy nawiązujących do tematu dnia: Wandy Szumanówny „Drzewa” oraz Heleny Bechlerowej

„Może zobaczymy”.

Drzewa

Pień,

Gałązki, gałązeczki

Podobne do choineczki…

Pień

Okrągła ta korona

Podobna do lipy lub klona…

Pień,

Gałązki się zwieszają,

Dzieci wierzbę wnet poznają…

Dużo drzew to jest las…

Na wycieczkę, czas, już czas.

Mały Olek, jak wieść niesie,

sam pozostał w wielkim lesie,

Idzie prosto, idzie krzywo,

Idzie w prawo, idzie w lewo,

wszędzie drzewo, drzewo, drzewo.

Idzie naprzód, idzie w tył,

Sam już nie wie, czy tu był…

Był czy nie był?

ani drogi, ni drożyny,

ani ścieżki, ni ścieżyny,

kłują głogi i jeżyny.

Olek woła, nasłuchuje…

Tylko echo mu wtóruje…

Naraz Olek w ręce klaszcze

I dużego Zbója głaszcze.

A ten Zbój, czy wy wiecie?

To jest pies z podwórka przecie!

 

Może zobaczymy

 Idźmy leśścieżką

cicho, cichuteńko,

może zobaczymy

sarniątko z sarenką.

Może zobaczymy

wiewióreczkę małą,

jak wesoło skacze

z gałęzi na gałąź.

 I niech nikt po lesie

nie gwiżdże, nie woła

może usłyszymy

pukanie dzięcioła.

I będzie nas witał

wesołą piosenką.

Tylko idźmy lasem

cicho, cichuteńko.

Rozmowa na temat właściwego zachowania się w lesie na podstawie literatury i doświadczeń dzieci.

3.Ustalanie kolejności historyjki obrazkowej– Policzanki s.58

4.Rytmika- Rozśpiewany las. Słuchanie odgłosów lasu. Nauka piosenki Rozśpiewany las – rozwijanie wrażliwości muzycznej. Rozwiązywanie zagadek związanych z lasem. https://www.youtube.com/watch?v=jXqrFUuA9AA

5.Doskonalenie techniki czytania- Karty Pracy s.61, zad.1

6.Ćwiczenia grafomotoryczne– pisanie po śladzie bez odrywania ręki- K.P. s.61 zad.2