DOMOWA ZERÓWKA 16 CZERWCA
Temat dnia: Echo niesie się po lesie.
1.Prezentacja wierszy nawiązujących do tematu dnia: Wandy Szumanówny „Drzewa” oraz Heleny Bechlerowej
„Może zobaczymy”.
Drzewa
Pień,
Gałązki, gałązeczki
Podobne do choineczki…
Pień
Okrągła ta korona
Podobna do lipy lub klona…
Pień,
Gałązki się zwieszają,
Dzieci wierzbę wnet poznają…
Dużo drzew – to jest las…
Na wycieczkę, czas, już czas.
Mały Olek, jak wieść niesie,
sam pozostał w wielkim lesie,
Idzie prosto, idzie krzywo,
Idzie w prawo, idzie w lewo,
wszędzie drzewo, drzewo, drzewo.
Idzie naprzód, idzie w tył,
Sam już nie wie, czy tu był…
Był czy nie był?
ani drogi, ni drożyny,
ani ścieżki, ni ścieżyny,
kłują głogi i jeżyny.
Olek woła, nasłuchuje…
Tylko echo mu wtóruje…
Naraz Olek w ręce klaszcze
I dużego Zbója głaszcze.
A ten Zbój, czy wy wiecie?
To jest pies z podwórka przecie!
Może zobaczymy
Idźmy leśną ścieżką
cicho, cichuteńko,
może zobaczymy
sarniątko z sarenką.
– Może zobaczymy
wiewióreczkę małą,
jak wesoło skacze
z gałęzi na gałąź.
I niech nikt po lesie
nie gwiżdże, nie woła –
może usłyszymy
pukanie dzięcioła.
I będzie nas witał
wesołą piosenką.
Tylko idźmy lasem
cicho, cichuteńko.
Rozmowa na temat właściwego zachowania się w lesie na podstawie literatury i doświadczeń dzieci.
3.Ustalanie kolejności historyjki obrazkowej– Policzanki s.58
4.Rytmika- Rozśpiewany las. Słuchanie odgłosów lasu. Nauka piosenki Rozśpiewany las – rozwijanie wrażliwości muzycznej. Rozwiązywanie zagadek związanych z lasem. https://www.youtube.com/watch?v=jXqrFUuA9AA
5.Doskonalenie techniki czytania- Karty Pracy s.61, zad.1
6.Ćwiczenia grafomotoryczne– pisanie po śladzie bez odrywania ręki- K.P. s.61 zad.2