Laboratoria Przyszłości Styczeń 2023

#LaboratoriaPrzyszłości, #LaboratoriaPrzyszlosci

Z pośród różnych zajęć, wydarzeń czy przedsięwzięć, które odbyły się w tym miesiącu z wykorzystaniem sprzętu i materiałów edukacyjnych z projektu Laboratoria Przyszłości prezentujemy tylko wybrane:

Dziś (4 stycznia) uczniowie z grupy świetlicowej nr 1 konstruowali z klocków LEGO education BricQ place zabaw. Tworzyli własne projekty i dyskutowali o ulubionych sprzętach na placach zabaw. Zajęcia odbyły się w ramach programu Laboratorium Przyszłości.

 

 


Na zajęciach Informatyki uczniowie wykorzystując nasz nowy laptop pochodzący z zasobów Laboratorium Przyszłości stworzyli nową epicką czołówkę, którą będziemy używać do naszych przyszłych produkcji filmowych. Czołówka powstała w programie do modelowania i animacji 3d – Blender. Jest to wynik kilku spotkań i prac domowych.

 

 


Powstała także wizualizacja architektoniczna naszej szkoły…. Oczywiście przy użyciu naszego nowego komputera z LP

 

 


W styczniu uczniowie ze świetlicy rozpoczęli pracę z klockami LEGO SPIKE PRIME zakupionymi w ramach Laboratorium Przyszłości. Skomplikowana instrukcja? Mnóstwo elementów? ŻADEN problem  dla uczniów z klasy 3! Jak na pierwszy raz, poradzili sobie śpiewająco 😊 Brawo chłopaki!


3b Jestem eko: Brejowata paćka – 03.01.2023

Ta cudaczna, brejowata paćka nie jest tak do końca cieczą, ale nie jest też ciałem stałym! Gdy wywierasz nacisk na mieszaninę z doświadczenia, jej cząsteczki zbliżają się do siebie i mieszanina zachowuje się jak ciało stałe. Jednak gdy obchodzisz się z nią delikatnie, cząsteczki skrobi mogą poruszać się swobodnie i mieszanina zachowuje się jak ciecz.


3b jestem eko: Motyla równowaga. 10.01.2023

Doświadczenia z obciążaniem skrzydeł motyla ciężarkami w postaci monet, pokazują że środek ciężkości modelu znajduje się niemal dokładnie pomiędzy monetami czyli tam, gdzie znajduje się Twój palec, dzięki czemu motylek z łatwością zachowa równowagę.


3a Jestem eko: Lody w torebce. 19.01.2023r.

Nauka przez zabawę jest najskuteczniejszą formą zdobywania wiedzy. Dzisiejszy eksperyment pozwoli wytłumaczyć, czym są stany skupienia.