Ćwiczenia logopedyczne # 5

Witajcie Kochani.
Dziś chciałabym byście rozpoczęli zabawę od bajki. Poproście rodziców o pomoc – muszą Wam czytać bajkę – a Wy będziecie wykonywać ćwiczenia. Zaproście do tego swoje rodzeństwo, byście wspólnie mogli ćwiczyć buzię i język. Zaczynamy!

Sowa sprząta mieszkanie

Sowa rozejrzała się po swojej dziupli (dzieci przesuwają językiem po podniebieniu górnym, wewnętrznych ścianach policzków, podniebieniu dolnym).
Zauważyła duży bałagan. Postanowiła zrobić porządek. Zaczęła od odkurzania sufitu dziupli (przesuwają czubkiem języka od przodu do tyłu jamy ustnej po podniebieniu górnym),
zdjęła też firanki (liczą czubkiem języka górne zęby)
i włożyła je do pralki (motorek wargami)
Po chwili pralka zaczęła płukanie firan (dzieci przepychają powietrze wewnątrz jamy ustnej)
Sowa odkurzyła też ściany (przesuwają czubkiem języka po wewnętrznej ścianie policzków)
oraz podłogę (przesuwają czubkiem języka po podniebieniu dolnym w okolicach łuku zębowego).
rozwiesiła firany (ponownie liczą czubkiem języka górne zęby)
Sowa była bardzo zadowolona z wykonanej pracy i szeroko się uśmiechnęła (rozciągają szeroko usta)
Dumna wyjrzała z dziupli i rozejrzała się wokoło (poruszają językiem ruchem okrężnym na zewnątrz jamy ustnej)
spojrzała w górę (dzieci sięgają czubkiem języka w kierunku nosa)
spojrzała w dół (sięgają czubkiem języka w kierunku brody)
rozejrzała się też w prawo (przesuwają czubkiem języka do prawego kącika ust)
i w lewo (przesuwają czubkiem języka do lewego kącika ust).
Wszędzie był porządek i słychać  było śpiewające ptaki (gwiżdżąc naśladują głosy ptaków).

Wykonujemy sowę. Potrzebujemy rolkę papieru, klej, nożyczki, papier kolorowy i chęci 🙂 Zobaczcie:

SOWA Z ROLKI instrukcja

Wymień lub narysuj 5:
– rzeczy, które są zielone;
– kwiatów, które kwitną wiosną;
– rzeczy, które kojarzą się z przedszkolem;
– rzeczy, które są wesołe;
– rzeczy, które są słodkie;
– potraw z jajek;
– oznak wiosny;
– kolorów na jakie można pomalować tęcze

Ćwiczenia ruchowe połączone z naśladowaniem głosów zwierząt:
Bocian (kle, kle) – stoimy na jednej nodze.
Żaba (kum, kum) – skaczemy w przysiadzie.
Ptaki (fi u – fi u ) – biegamy i machamy skrzydełkami.
Kukułka (ku – ku) – przysiad.
Mucha (bzz…) – biegamy na czworakach.
Zapamiętajcie jakie zwierzątko jest połączone z jakim ruchem !

 

Dla chętnych:

GDZIE MIESZKAJĄ ZWIERZĄTKA ?

 

Pozdrawiam serdecznie.
Iwona Foczpaniak