DOMOWA ZERÓWKA 28 MAJA

Temat dnia: Razem z tatą miło spędzam czas.

I. 1. Co wiem o tacie?- wywiad z dzieckiem, można nagrać.

Przykładowe pytania:

– Jak twój tata się nazywa? – dziecko odpowiada pełnym zdaniem: Mój tata nazywa się Andrzej Kowalski?

– Jakiego koloru włosy i oczy ma twój tata?

– Jaki zawód wykonuje?

– Jakie potrawy najbardziej lubi?

– Jakie ubrania najbardziej lubi nosić?

– Jak zwraca się do ciebie twój tata?

– Kiedy twój tata najczęściej się śmieje?

– Jaki sport tata uprawia- ewentualnie jaki ogląda?

– Co lubisz robić razem z tatą?

Po udzieleniu wywiadu dziecko wysłuchuje swojej wypowiedzi.

2.Układanie modeli wyrazów – imion ojców.

Każde dziecko układa model budowy dźwiękowej imienia swojego ojca. Jeśli imiona są trudne fonetycznie pomagamy dziecku.

3.Doskonalenie umiejętności czytania w zakresie poznanych liter. (K. s. 132)

 4.„Tata jest moim superbohaterem” – dzieci szukają porównań do postaci z kreskówek, bajek, wymieniając jedną z cech swojego taty, np.

Mój tata jest szybki, jak… supermen.

Mój tata jest odważny jak…

Mój tata jest groźny jak…..

Mój tata jest silny jak…..

Mój tata jest sprytny jak…..

Mój tata jest wesoły jak….

II Spędzamy czas razem z tatą – opowiadanie.

1.„Ada opowiada” – układanie ilustracji do opowiadania. (Wycinanka. – „Razem z tatą” nr 45)

Rowery przygotowane, jeszcze tylko trzeba założyć kaski i wziąć wodę do picia. Ada i Emil jak zwykle cieszą się z zaplanowanej wycieczki rowerowej z tatą. Pojadą do parku, w którym nikt się nie nudzi. Po drodze dołączył do nich kolega Emila, Kuba. Mimo wczesnej pory w parku było już sporo osób. Tata ustawił w stojaku dla rowerów rower Ady i swój. Chłopcy postanowili, że będą najpierw jeździć po rowerowych ścieżkach, a potem dołączą do taty korzystającego w parku z rekreacyjnej ścieżki zdrowia. Ada miała swój plan. W parku jest ścieżka edukacyjna prezentująca drzewa, ptaki, płazy i owady, które można spotkać na jego terenie. Chciała sprawdzić, które z nich uda jej się rozpoznać na zdjęciach zamieszczonych na specjalnych tablicach. Tata w plenerowej siłowni pedałował już na rowerze o nazwie „fit”. Ada oglądała zdjęcia drzew i starała się odnaleźć je w parku. Rozpoznała wielkie dęby, wierzby, o których pomyślała, że są rozczochrane, białe pnie brzóz i ciekawe liście klonów. Nagle wśród drzew spostrzegła rudą wiewiórkę sprytnie skaczącą z gałęzi na gałąź. Pomyślała, że skakanie to fajna zabawa i pobiegła poskakać na trampolinie.

_  Rozmowa na temat tekstu:

– Dokąd wybrali się na wycieczkę  Ada, tata i Emil?

– Czym pojechali na wycieczkę?

– Co robili w parku Ada, co Emil, a co tata?

– Gdzie ty najczęściej chodzisz na spacery/ wycieczki?

– Co najbardziej lubisz robić w czasie wypoczynku w parku, lesie lub w innym miejscu?

2.„Krawat dla taty” – rysowanie zgodnie z instrukcją. (K.P. 4 s. 53 z. 1)

3.Przeliczanie książek na półkach, wyznaczanie sumy. (K.P. 4 s. 53 z. 2)