DOMOWA ZERÓWKA 5 CZERWCA
Temat dnia: Ulubione zajęcia dzieci.
1.Wprowadzenie do tematu zajęć wierszem Danuty Gellner „Dzieci”.
Dzieci
Wszystkie dzieci
na całym świecie
są takie same –
lubią skakać na jednej nodze
i lubią zanudzać mamę.
Wszystkie dzieci
na całym świecie
śpiewają wesołe piosenki
i byle kamyk,
i byle szkiełko
biorą jak skarb do ręki.
Podobno dzieci
na całym świecie
bywają niegrzeczne czasem,
lecz to nie u nas,
nie w naszym mieście –
to gdzieś za górą, za lasem…
2.„Kapela dziecięca” – opis obrazu Tadeusza Makowskiego. (K.P. 4 s. 57 z. 1)
3.Czytanie ze zrozumieniem, tworzenie wyrazów z połączenia sylab. (K.P. 4 s. 57 z. 2)
4.Gra „Budowanie wież” – utrwalanie pojęcia liczby naturalnej w aspekcie głównym.
Dziecko wypycha kartoniki z Wycinanki. Zabawa odbywa się w parach. Dzieci losują kartoniki i zgodnie z wylosowanym kolorem dodają albo odejmują, podczas dokładania lub zabierania klocków. (Wycinanka. – „Budowanie wież” nr 22)
5.Układanie działań odejmowania do zadań tekstowych (Wycinanka – „ Cyfry i znaki” nr 25)
Każde dziecko ma po 10 fasolek lub innych drobnych elementów – klocki, koraliki itp.
Zadanie I
Kupiłam w sklepie 10 jajek . Ułóżcie tyle samo fasolek.
Wracając do domu, potłukły się trzy jajka . Zabierzcie tyle samo fasolek.
– Ile jajek zostało? (dzieci podają wynik). Teraz zapiszę to zadanie za pomocą liczb i znaków: 10 – 3 = 7.
Ułóżcie działanie pod fasolkami.
Zadanie II
Kupiłam siedem jabłek. Ułóżcie tyle samo fasolek.
Dwa jabłka zjadłam. Ile fasolek trzeba zabrać? Ile jabłek pozostało?
Spróbujcie teraz ułożyć działanie.
Pozostawiamy dzieciom czas na ułożenie działania.
Podobnych przykładów należy zaprezentować kilka, dziecko może także samodzielnie układać treść zadań.
Pozdrawiam