DOMOWA ZERÓWKA 29 KWIETNIA

Temat dnia: Zwierzęta hodowlane – ssaki.

1. Wymienianie nazw zwierząt hodowlanych np. krowy, świnia, baran, koza, krowa. Dzieci zastanawiają  się, jakie korzyści przynoszą ludziom te  zwierzęta.

2. Prezentacja wiersza Haliny Szayerowej „Tylko nic nie mówcie krowie”.

Tylko nic nie mówcie krowie

Nabiał produkt smaczny, zdrowy.

Dostajemy go

od krowy.

Tylko nic nie mówcie krowie!

Jak się krowa

o tym dowie

to się jej

przewróci

w głowie

i gotowa

narozrabiać…

I przestanie

nabiał dawać,

czyli

masło,

mleko,

sery

i śmietanę

na desery!

No i jajka.

Co ja baję?

Przecież jajka

kura daje…

Tylko nic nie mówcie kurze!

Rozmowa na temat wysłuchanego utworu i wykonanych plakatów. Przykładowe pytania:

– Jakie korzyści przynosi ludziom hodowla zwierząt?

-Jakie produkty pochodzenia zwierzęcego najbardziej lubisz?

 Ćwiczenia sprawdzające rozumienie tekstu. (Książka do czytania. s. 120)

3.Przysmaki pochodzące od zwierząt – zabawa badawcza.

 „Zgadnij, co to za przysmak” – zabawa badawcza.

Rodzic  zaprasza do zabawy dziecko, które może spożywać nabiał i zawiązuje mu oczy chustką. Dziecko próbuje rozpoznać po zapachu i smaku produkty spożywcze.

4.Rozwiązywanie zagadek związanych z tematem zajęć.

Cztery kopytka, rogi, bródka. Już wiesz, kto wyjadł kapustę z ogródka. (koza) 

Jakie to zwierzę sobie pozwala kupować buty u kowala? (koń)

Jest malutki, mieszka w stajni.                                            

Bardzo lubi owies, siano. Konie to rodzice jego

Czy widziałeś go kolego? (źrebak)

Na jego widok drżysz, zuchu.

Ma mocne nogi i chodzi w kożuchu.(baran)

Mieszka w chlewiku tłuścioszka znana.

Przez ludzi na słoninkę i mięsko hodowana. (świnia

 Razem z mamą krową kwiatki z łąki łyka

i wyrasta zdrowo

na krowę lub byka. (cielę)

Choć się zielonej trawy naje,

to jednak białe mleko daje. (krowa)

   5.  Eksperyment „Kolorowe mleko”    https://www.youtube.com/watch?v=stg9EYDGn4g 

6.Praca plastyczna krowa z odbicia dłoni     

Zwierzęta hodowlane, wyodrębnianie części wspólnej zbioru. (Karty .Pracy  s. 27 z. 1)

 Układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych- .Karty pracy s.27 zadanie 2

– Dzieci układają zadanie tekstowe do ilustracji w zeszycie ćwiczeń.

Miłej zabawy