DOMOWA ZERÓWKA 27 KWIETNIA

TEMAT TYGODNIOWY: Zwierzęta domowe są szczęśliwe i zdrowe

 Temat dnia: Nasi ulubieńcy.

1. Prezentacja wiersza Józefa Ratajczaka „Mój pies”.

Chciałbym mieć psa,

wilka lub foksteriera,

każdego dnia

chodziłbym z nim na spacery.

uczyłbym go

służyć, leżeć przy nodze,

czuwać co noc

i bawić się ze mną co dzień.

A on swój łeb

wznosiłby bez przerwy ku mnie,

by każdy gest

i każde słowo zrozumieć.

 Łasiłby się,

tuliłby pysk do mojej twarzy,

mój piękny pies,

o którym ciągle marzę.

Rozmowa z dziećmi–  w jaki sposób bohater wiersza opiekowałby się swoim psem?

– Jak zachowywałby się pies?

2. „Zwierzęta i my” – rozmowa kierowana.

– oglądanie zdjęć psów i kotów w dostępnej, domowej książce lub na https://youtu.be/IOABlkBst-o,

– rozmowa z dziećmi na temat hodowli zwierząt i odpowiedzialności człowieka za zwierzęta,

-rodzic zwraca uwagę dzieci na zachowanie ostrożności w kontaktach ze zwierzętami, jeśli dzieci mają alergię na sierść, roztocza, pióra itp., a także wobec nieznajomych zwierząt (psów, kotów).

3. „Koty i psy” – zabawa ruchowa.

Dzieci naśladują sposób poruszania się psów i kotów, np. jak siada kot, jak się pręży, jak poluje na myszy. Mogą również naśladować odgłosy, jakie wydają zwierzęta.

Mowa zwierząt” – ćwiczenia ortofoniczne. Rodzic prosi, aby dzieci naśladowały głosy zwierząt: Jak kotek prosi o mleko? Jaki głos wydaje, gdy: jest wystraszony, przymila się do nóg, chce wystraszyć kogoś obcego, gdy jest mu smutno, gdy się go drażni?

4.Bajka Reksio czyścioch– https://youtu.be/GP-5eolHYBE

5.Układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych. Dzieci mogą używać fasolek lub innych przedmiotów (liczmanów) do liczenia.

– Na placu zabaw dla psów bawiły się dwa kundelki i cztery yorki, Ile psów było razem?

– Sześć kociaków piło mleczko z jednej miski. Jeden pobiegł się bawić. Ile kociąt zostało przy misce?

– Ola ma dwa koty. Ile nóg razem mają koty?

Rodzic prosi dziecko żeby teraz ono wymyśliło parę zadań.

Można też poćwiczyć zadania na matzoo- zakładka klasa1, dodawanie i odejmowanie, zadania tekstowe z dodawania i odejmowania. Zakres w zależności od sprawności w liczeniu.

6.Praca plastyczna „Moje ulubione zwierzątko”.

Dzieci na kartkach z bloków rysunkowych malują farbami plakatowymi swoje zwierzęta.

7.Piosenka do posłuchania.

https://youtu.be/GOIZRcKf7Jw- Piosenka jak rozmawiać trzeba z psem

ZADANIE DODATKOWE– KTO RYSOWAĆ DZIŚ MA CHĘĆ BĘDZIE SWEGO PIESKA MIEĆ                 https://youtu.be/jqBh7EtFyG8

Wieczorem do posłuchania opowiadanie pt. Kudłaty paskud, czas trwania 30 minut. Kto powiedział, że dorośli nie mogą nauczyć się czegoś od dzieci? Adaś i Ania wkrótce udzielą wszystkim cennej lekcji na temat oceniania po pozorach, zwłaszcza na podstawie czyjegoś wyglądu.  Zacznie się natomiast od znalezienia pewnego samotnego, brudnego pieska.

Posłuchaj kontynuacji historii w  Storytel

Miłego dnia, Ewa Sadowska