DOMOWA ZERÓWKA 27 KWIETNIA
TEMAT TYGODNIOWY: Zwierzęta domowe są szczęśliwe i zdrowe
Temat dnia: Nasi ulubieńcy.
1. Prezentacja wiersza Józefa Ratajczaka „Mój pies”.
Chciałbym mieć psa,
wilka lub foksteriera,
każdego dnia
chodziłbym z nim na spacery.
uczyłbym go
służyć, leżeć przy nodze,
czuwać co noc
i bawić się ze mną co dzień.
A on swój łeb
wznosiłby bez przerwy ku mnie,
by każdy gest
i każde słowo zrozumieć.
Łasiłby się,
tuliłby pysk do mojej twarzy,
mój piękny pies,
o którym ciągle marzę.
Rozmowa z dziećmi– w jaki sposób bohater wiersza opiekowałby się swoim psem?
– Jak zachowywałby się pies?
2. „Zwierzęta i my” – rozmowa kierowana.
– oglądanie zdjęć psów i kotów w dostępnej, domowej książce lub na https://youtu.be/IOABlkBst-o,
– rozmowa z dziećmi na temat hodowli zwierząt i odpowiedzialności człowieka za zwierzęta,
-rodzic zwraca uwagę dzieci na zachowanie ostrożności w kontaktach ze zwierzętami, jeśli dzieci mają alergię na sierść, roztocza, pióra itp., a także wobec nieznajomych zwierząt (psów, kotów).
3. „Koty i psy” – zabawa ruchowa.
Dzieci naśladują sposób poruszania się psów i kotów, np. jak siada kot, jak się pręży, jak poluje na myszy. Mogą również naśladować odgłosy, jakie wydają zwierzęta.
„Mowa zwierząt” – ćwiczenia ortofoniczne. Rodzic prosi, aby dzieci naśladowały głosy zwierząt: Jak kotek prosi o mleko? Jaki głos wydaje, gdy: jest wystraszony, przymila się do nóg, chce wystraszyć kogoś obcego, gdy jest mu smutno, gdy się go drażni?
4.Bajka Reksio czyścioch– https://youtu.be/GP-5eolHYBE
5.Układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych. Dzieci mogą używać fasolek lub innych przedmiotów (liczmanów) do liczenia.
– Na placu zabaw dla psów bawiły się dwa kundelki i cztery yorki, Ile psów było razem?
– Sześć kociaków piło mleczko z jednej miski. Jeden pobiegł się bawić. Ile kociąt zostało przy misce?
– Ola ma dwa koty. Ile nóg razem mają koty?
Rodzic prosi dziecko żeby teraz ono wymyśliło parę zadań.
Można też poćwiczyć zadania na matzoo- zakładka klasa1, dodawanie i odejmowanie, zadania tekstowe z dodawania i odejmowania. Zakres w zależności od sprawności w liczeniu.
6.Praca plastyczna „Moje ulubione zwierzątko”.
Dzieci na kartkach z bloków rysunkowych malują farbami plakatowymi swoje zwierzęta.
7.Piosenka do posłuchania.
https://youtu.be/GOIZRcKf7Jw- Piosenka jak rozmawiać trzeba z psem
ZADANIE DODATKOWE– KTO RYSOWAĆ DZIŚ MA CHĘĆ BĘDZIE SWEGO PIESKA MIEĆ https://youtu.be/jqBh7EtFyG8
Wieczorem do posłuchania opowiadanie pt. Kudłaty paskud, czas trwania 30 minut. Kto powiedział, że dorośli nie mogą nauczyć się czegoś od dzieci? Adaś i Ania wkrótce udzielą wszystkim cennej lekcji na temat oceniania po pozorach, zwłaszcza na podstawie czyjegoś wyglądu. Zacznie się natomiast od znalezienia pewnego samotnego, brudnego pieska.
Posłuchaj kontynuacji historii w Storytel
Miłego dnia, Ewa Sadowska