DOMOWA ZERÓWKA- 25 MARCA
Realizacja podstawy programowej
1. Dookoła wiosna” – wyjście do parku. Obserwacja wiosennej przyrody: kwiaty, gałązki krzewów, pogoda, owady, głosy ptaków. Rozmowa z dzieckiem na temat prowadzonej obserwacji. W związku z obostrzeniami wyjść poza dom, decyzję o spacerze pozostawiam rodzicom.
2. Wykonanie pracy plastycznej Wiosenny rysunek– technika dowolna. Dzieci na podstawie obserwacji dokonanych podczas spaceru rysują własny rysunek, przedstawiający wiosenną przyrodę.
3. Nauka piosenki Maszeruje wiosna- http://www.gralandia.pl/piosenka/6497-Maszeruje-wiosna.html
Tekst piosenki
Tam daleko gdzie wysoka sosna, maszeruje drogą mała wiosna
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki i jeden warkoczyk krótki.
Ref. Maszeruje wiosna i ptaki wokoło lecą i świergocą głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat gdy go w górę wznosi zielenieje świat.
Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu mała torebeczkę
Chętnie żuje gumę i robi balony a z nich każdy jest zielony
Ref. Maszeruje …..
Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas, każda trawka chce być już zielona
Gdybyś zapomniała inną droga poszła , zima by została mroźna.
Ref. Maszeruje
Zachęcam do utrwalania wiedzy niezbędnej dziecku w klasie 1, czyli głoskowania. Zabawy z głoskowaniem warto prowadzić codziennie.
pozdrawiam Ewa Sadowska