DOMOWA ZERÓWKA 23 KWIETNIA

Temat dnia: Zdrowo się odżywiamy.

1.Słuchanie fragmentów opowiadania Beaty Ostrowickiej „Lulaki, Pan Czekoladka  i przedszkole”.

Lulaki, Pan Czekoladka i przedszkole

Dzień dobry!

Hubercikowi wcale, ale to wcale nie chce się wstawać. Może wróci jeszcze sen o strażaku, kosmicznej rakiecie i Panu Czekoladce? A tu mama woła:- Synku! Wstajemy! Przedszkole czeka.

W przedszkolu:

Śniadanie Kakao wypite. Kanapki z szynką i pomidorem wyglądają bardzo ładnie, ale Hubercik zna już te ślizgające się pomidory. Ni z tego, ni z owego lądują na koszulce albo na spodniach. Ostatni gryz. Można biec do zabawek. Gdzie ukochany traktorek? O nie!!! Franek pierwszy skończył jeść i bawi się nim. Czy on nie wie ,że traktorek nie jest tylko dla niego?

Obiad Gdy się je obiad w przedszkolu, zawsze trzeba ubrudzić koszulkę albo buzię. Żeby potem  w domu mama mogła powiedzieć: „O, widzę, że dziś był barszczyk”.

 Podwieczorek W brzuchu są już cztery ciastka. Co prawda niewielkie, ale brzuch już mówi: „Huberciku,  nie jedz już  żadnych ciastek. Jestem grubiutki jak balon i zaraz pęknę”. Ale jak tu słuchać brzuszka, kiedy każdeciastko oblane jest pyszną czekoladą, a buzia prosi: „Huberciku, zjedz jeszcze ciastko”. I chłopczyk słucha łakomej buzi. A potem idzie do sali. Kładzie się na ławce  i ciężko wzdycha: „Ojej, ojej”. A kotek Pan Czekoladka siedzi sobie na półeczce obok misia Kasi i mruczy: „Mówiłem ci, że jesteś łakomczuch”. Obok stoi traktorek. Hubercik nawet nie ma siły na niego patrzeć, a co tu dopiero mówić o zabawie.

2. Rozmowa na temat wysłuchanego tekstu i doświadczeń dzieci:

– Czego nie chciał zjeść Hubert na śniadanie w przedszkolu?

– Dlaczego nie chciał jeść pomidorów?

– Czego wy nie chcecie jeść w przedszkolu na śniadanie?

– Czy Hubert jadł powoli śniadanie, czy się śpieszył?

– A jak wy jecie śniadanie, powoli czy w pośpiechu?

– Skąd mama Huberta wiedziała, co chłopiec jadł na obiad w przedszkolu?

– Kto z was, wchodząc do przedszkola, czyta z rodzicami jadłospis?

– Czy mówicie rodzicom czego nie chcecie jeść w przedszkolu, bo tego nie lubicie?

– Co wtedy mówią do was rodzice?

– Dlaczego Huberta bolał brzuch po podwieczorku?

– Kiedy czujemy ból brzucha przy jedzeniu, co to może oznaczać?

– Jak się czujemy, kiedy zjemy zbyt dużo? (przejemy się)

3. Przegląd domowych zapasów- ocena, które produkty służą zdrowiu.

4.  Czego jest mniej, a czego więcej? – praca metodą zadaniową.

Ćwiczenia na porównywanie liczby elementów w zbiorze. Wprowadzenie znaków matematycznych: „<, >, =, ”.

– obejrzenie filmiku            https://youtu.be/M6Efzu2slaI

Rodzic  układa kółka w jednym rzędzie: 3 kółka (odstęp), 3 kółka. Odczytuje to, co ułożył:

Tu są trzy kółka i tu są trzy kółka. Następnie układa znak równości między kółkami, np.   z patyczków, i odczytuje: Trzy równa się trzy.

Następnie dokłada jedno kółko z prawej strony i pyta dzieci: Czy tak jest dobrze? Czy rzeczywiście trzy to tyle samo co cztery? Jak można poprawić to zadanie? Słucha propozycji dzieci. Następnie pokazuje, jak można to przedstawić za pomocą znaku między kółkami, i mówi: Trzy to mniej niż cztery (pokazuje kierunek  od lewej do prawej), a cztery to więcej niż trzy (pokazuje kierunek przeciwny).<

Rodzic dokłada kółko po lewej stronie i mówi: Dokładam jedno kółko. Czy tak jest dobrze? słucha  propozycji dzieci. Następnie pokazuje dzieciom, jak można zmienić to zadanie – układa znak równości z patyczków.

Rodzic dokłada jedno kółko z lewej strony i pyta: Czy tak jest dobrze? Słucha propozycji dzieci, następnie zmienia znak i mówi: Pięć to więcej niż cztery (pokazuje kierunek od lewej do prawej), a cztery to mniej niż pięć (pokazuje kierunek przeciwny).

MOŻNA WYKORZYSTAĆ POMYSŁ ZE STRON:

http://www.zamiastkserowki.edu.pl/2014/10/porownywanie-liczb.html

Pozdrawiam Ewa Sadowska