DOMOWA ZERÓWKA 22 KWIETNIA
Temat dnia: Dbamy o zęby.
1.Prezentacja wiersza Małgorzaty Strzałkowskiej „Zęby”
Zdrowe zęby to fortuna!
Gdy dbasz o nie należycie
to są wdzięczne i z radością
służą ci przez całe życie.
Gdy zajadasz- do gryzienia,
gdy jest zimno- do szczękania,
gdy się boisz- do dzwonienia,
gdy się złościsz –do zgrzytania.
Służą nam do wielu rzeczy,
do szczerzenia ,do zgrzytania.
lecz pamiętaj- przede wszystkim
zęby są do szorowania!!!
Najpierw ciepłą wodę z kubka-
chlup ! do buzi i płuczemy,
potem pastę – bęc! na szczotkę
i uwaga – startujemy!
Szoruj zęby na okrągło,
Szoruj w górę- szoruj na dół,
Szoruj z przodu, szoruj z boków
I płucz z siła wodospadu!
Szoruj rano i wieczorem,
a unikniesz ambarasu-
zęby będą zdrowe, piękne
i nietknięte zębem czasu.
Rozmowa na temat wiersza: do czego nam służą zęby?
2. „Zęby mleczne” – pogadanka.
Rodzic wyjaśnia dzieciom, że w tej chwili rosną im zęby mleczne, które już niektórym zaczynają wypadać. Zęby będą wypadać jeszcze wtedy, gdy pójdą do szkoły. Dzieci opowiadają o swoich przeżyciach, kiedy wypadały im pierwsze zęby, czy wkładały je pod poduszkę, i zamiast zęba znajdowali jakąś niespodziankę od Wróżki Zębuszki. Rodzic opowiada, że czasami zęby mleczne „bujają się” na wszystkie strony, i nie chcą wypaść. Wtedy trzeba iść do dentysty. Uświadamia dzieciom, że wyrwanie zęba mlecznego nie jest bardziej bolesne od mocnego uszczypnięcia i, że czasami coś może być dla nas bolesne, ale trzeba to mężnie znieść.
3. „Rady wróżki Zębuszki” – rozmowa kierowana na temat: jakich rad udzieliłaby Wróżka Zębuszka dzieciom, aby miały zdrowe zęby jak wiewiórki?
Dzieci ustalają zasady dbania o higienę jamy ustnej oraz właściwego odżywiania się: myjemy zęby dwa razy dziennie, pijemy mleko, gryziemy owoce i warzywa, jemy raz w tygodniu słodycze, nie jemy na noc, po umyciu zębów, zmieniamy zużytą szczoteczkę do zębów.
4.Bajka o myciu zębów https://www.youtube.com/watch?v=dPx7230fZKk
5.Piosenka Myj zęby– https://www.youtube.com/watch?v=ULcCm5PZwzI
6.Utrwalenie litery „h”, Mówimy bez słów
Rodzic porusza ustami i, nie wydając głosu, „wypowiada” krótki wyraz rozpoczynający się od głoski „h”, a dziecko próbuje odgadnąć, jaki to wyraz. Następnie zamieniamy się rolami. Pisanie litery H, h w dostępnej książeczce lub w zeszycie w linie.
Miłego dnia