DOMOWA ZERÓWKA 19 CZERWCA

Temat dnia: Letnia sałatka

1.Kolorowy posiłek – zabawa dydaktyczna, klasyfikowanie produktów spożywczych ze względu                  na kolor. Narysuj posiłek , w skład którego będą wchodzić tylko produkty w kolorze zielonym.

2.Prawda czy fałsz? – zabawa rozwijająca myślenie i kompetencje językowe. Rodzic  zadaje pytania dotyczące wiedzy zdobytej przez dzieci podczas całego tygodnia. Zadaniem dzieci jest rozpoznanie, czy zdanie wypowiedziane przez nauczyciela jest prawdziwe czy fałszywe.

  1. Propozycje zdań: Ogórek jest czerwony. Jabłko jest owocem. Pszczoły mieszkają pod ziemią. Motyle zapylają kwiaty. Jajecznicę robi się z pomidorów. Trzeba jeść pięć posiłków w ciągu dnia. Ostatnim posiłkiem w ciągu dnia jest śniadanie. Piramida żywieniowa to skałka wspinaczkowa. Bez owadów nie byłoby owoców. Pasieka to teren, na którym stoją ule. Trzmiele to owady. Fasola to roślina. Zakupy należy pakować w plastikowe torby. Owady to pożyteczne zwierzęta.

4.Matematyka z ogródka – rozwiązywanie zadań z wykorzystaniem liczmanów (10 sztuk).   Rodzic przedstawia zadania z treścią, a dzieci dokonują obliczeń.

Zadanie 1. W ogródku rosło 10 dyń. Ogrodnik zerwał 5. Ile dyń zostało?

Zadanie 2. Na talerzu leżało 7 truskawek. Ala zjadła 4. Ile truskawek zostało na talerzu?

Zadanie 3. Na straganie stało 9 pojemników z malinami. Właściciel sprzedał 6 pojemników. Ile pojemników zostało jeszcze do sprzedania?

Zadanie 4. Na grządce w ogrodzie rosło 8 cebul. Mama potrzebowała do obiadu 3 cebule. Ile cebul zostało na grządce?

Zadanie 5. Na krzaku rosło 10 truskawek. Krzyś zerwał 4 dojrzałe owoce. Ile truskawek zostało na krzaku?

5.Dobieranie działań i układanie zadań do ilustracji. (K.P. 4 s. 62 – 1)