DOMOWA ZERÓWKA 15.04.2021

DOMOWA ZERÓWKA 15 kwietnia 2021

Temat dnia: Zdrowo się odżywiamy

 

  1. Posiłki w przedszkolu – co z nimi nie tak? – słuchanie fragmentu opowiadania Beaty Ostrowieckiej „Lulaki, Pan Czekoladka i przedszkole”.

 

Dzień dobry!

Hubercikowi wcale, ale to wcale nie chciało się wstawać. Może wróci jeszcze sen o strażaku, kosmicznej rakiecie i Panu Czekoladce? A tu mama woła:

– Synku! Wstajemy! Przedszkole czeka!

W przedszkolu:

Śniadanie.

Kakao wypite. Kanapka z szynką i z pomidorem wyglądają bardzo ładnie, ale Hubercik zna już te ślizgające się pomidory. Ni z tego ni z owego lądują na koszulce albo na spodniach. Ostatni gryz. Można biec do zabawek. Gdzie ukocvhany traktorek? O nie!!! Franek pierwszy skończył jeść i bawi się nim. Czy on nie wie, że traktorek nie jest dla niego?

Obiad.

Gdy się je obiad w przedszkolu, zawsze trzeba ubrudzić koszulkę albo buzię. Żeby potem w domu mama mogła powiedzieć: „O, widzę, że dziś był barszczyk”

Podwieczorek.

W brzuchu są już cztery ciastka. Co prawda niewielkie, ale brzuch już mówi: „Huberciku, nie jedz już żadnych ciastek. Jestem grubiutki jak balon i zaraz pęknę”. Ale jak tu słuchać brzuszka, kiedy każde ciastko oblane jest pyszną czekoladą a buzia prosi: „Huberciku, zjedz jeszcze ciasteczko”. I chłopiec słucha łakomej buzi. A potem idzie do sali. Kładzie się na ławce i ciężko wzdycha: „Ojej, ojej”. A kotek Pan Czekoladka siedzi sobie na półeczce obok misia Kasi i mruczy: „Mówiłem ci, że jesteś łakomczuch”. Obok stoi traktorek. Hubercik nawet nie ma siły na niego patrzeć, a co dopiero mówić o zabawie.

  • Czego nie chciał zjeść Hubert na śniadanie w przedszkolu?
  • Dlaczego nie chciał jeść pomidorów?
  • Czego wy nie chcecie jeść na śniadanie?
  • Czy Hubert jadł powoli śniadanie czy się spieszył?
  • A jak wy jecie śniadanie – powoli czy w pośpiechu?
  • Skąd mama Huberta wiedziała co chłopiec jadł w przedszkolu?
  • Dlaczego Huberta bolał brzuszek po podwieczorku?
  • Jak się czujemy kiedy zjemy zbyt dużo?
  1. Praca plastyczna – rysowanie na temat „Plakat zdrowej żywności”.
  2. „Czego jest mniej a czego więcej? – ćwiczenia na porównywanie ilości elementów w dwóch zbiorach (zabawek, klocków, kredek, patyczków, kamyków…), określanie gdzie jest mniej, gdzie jest więcej a gdzie tyle samo. Porównywanie składników sałatki (Książka s.22)
  3. Przygotowanie wiosennej sałatki wg instrukcji z książki lub własnego pomysłu. Smacznego 🙂